خودکشی-یک-زندانی-در-زندان-مرکزی-ارومیه-2/

خودکشی یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه
خودکشی یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه منجر به از دست دادن جان وی شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام عصر روز پنج‌شنبه ۴ مهرماه ۹۸ یک زندانی به نام وحید کربلایی در زندان مرکزی ارومیه اقدام به خودکش کرد و جان باخت.

این زندانی که از ۸ روز قبل بازداشت شده و به بند ۱۰ زندان ارومیه منتقل شده بود به دلیل عدم پذیرش درخواستش مبنی بر انتقال وی به بند دیگر این زندان دست به خودکشی زد.
وحید کربلایی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر بازداشت شده بود به دلیل شرایط اسفبار بند ۱۰ زندان مرکزی ارومیه درخواست انتقالش را به بند دیگر این زندان داده بود. اما مسئولین زندان با درخواستش مخالفت کرده و وی به دلیل فشار ناشی از وضعیت وخامت بار این بند خودکشی کرد.
شایان ذکر است که زندان مرکزی ارومیه تبدیل به قتلگاه زندانیان شده است که زندانیان آن یا براثر عدم رسیدگی‌های پزشکی جان خود را از دست می‌دهند و یا براثر فشارهای ناشی از وضعیت بسیار اسفبار آن دست به خودکشی می‌زنند.
پیش از این روز دوشنبه ۶ خردادماه ۹۸ نیز به دنبال اقدام به خودکشی یک زندانی در زندان ارومیه از طریق حلق آویز و ناموفق بودن خودکشی، وی از ناحیه گردن دچار شکستگی شد و به دلیل وخامت حال به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد.
همچنین روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۸ یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه بدلیل بی‌توجهی و سهل انگاری مسئولین زندان فوت کرد. نام این زندانی «علی پایا» و اتهامش در رابطه با مواد مخدر بوده است.
در همین تاریخ داریوش کنگرلو، ۶۵ ساله یکی دیگر از زندانیان زندان مرکزی ارومیه براثر عدم رسیدگی‌های پزشکی فوت کرده بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی ایالت نورد راین وستفالن،۱۸ ژوئن ۲۰۲۰

مسیحیت