راهکارهای رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برای مقابله با مسیحیت

“حجه‎الاسلام اکرمی” مشاور وزیر کشور و از اعضای دولت حسن روحانی مدعی شده، این‎که می‏گویند مسیحیت دین محبت است و اسلام دین شمشیر واقعیت ندارد.
«محبت نیوز»- مقابله با مسیحیت در همه ابعاد برای نهادهای دینی و تبلیغاتی و حوزه‎های علمیه از یک سو و نهادهای دولتی از سوی دیگر به یک رسالت تبدیل شده است.
“حجت‎الاسلام سیدرضا اکرمی” در مصاحبه با خبرگزاری شبستان در مورد تبلیغات مسیحیان بشارتی در کشور گفته «موضوع تبلیغ مسیحیت برای امسال یا سال گذشته نیست. مسیحیت در کل جهان و از جمله ایران تبلیغ دارد اما به برکت جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب مسیحیت نیز دچار تحولاتی شد و این امر موجب تغییر تفکر برخی اندیشمندان غربی شده تا جایی که قبل از این می‎گفتند که مذهب مواد مخدر و خیال بافی است و به آن بهاء نمی‎دادند اما بعد از پیروزی انقلاب مذهب به میدان آمد و دین جایگاه رفیعی پیدا کرد و مسیحیت نیز فعال شد.»
اکرمی که رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری است با اشاره به سفرهای پاپ فرانسیس به کشورهای دنیا برای تبلیغ مسیحیت گفته «سفرهای پاپ در گذشته به این مقدار و وسعت نبود اما امروز می‎بینیم که رویکرد آنها نسبت به مسیحیت و ترویج آن متفاوت از گذشته است.»
او که همزمان سمت مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت را نیز داراست در ادامه می‎گوید، «باید اصل موضوع را بپذیریم اما از سوی دیگر اگر کسی به مسیحیت روی می آرود از طرفی بسیاری از مسیحیان به اسلام روی می‎آورند که موجب شگفتی غرب شده و گفته می شود که سال ۲۰۵۰ دوران پیروزی اسلام در کل جهان است و همین امر موجب هراس آنها شده است این گرایش به دلیل واقعیت و حقیقت اسلام ناب محمدی است.»
به نظر می‏رسد این بخش از اظهارات او پاسخی است به سخنان اخیر وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی که نسبت به رشد مسیحیت در ایران هشدار داد و براساس گزارش‎های اطلاعاتی آشکار گفت مردم عادی به طور روز افزون به مسیحیت می‎گرایند.
اکرمی در بخش دیگری از این گفتگو مهملات نه چندان قابل درک نیز گفته از جمله این‎که «تورات و انجیل به هیچ وجه قابل مقایسه با قرآن نیست آنها به کتاب شان می‎گویند کتاب مقدس اما مسلمانان به قرآن می‎گویند قرآن آسمانی و این واقعیت اسلام است که با رشد و پیشرفتی که بعد از انقلاب داشته و پیروزی انقلاب در این امر قطعن موثر بوده است.»
وی همچنین خواستار کار زیاد در تبلیغ اسلام شده و توصیه کرده نخبگان مسلمان حتی جلساتی با مسیحیت برگزار کنند.
او گفته در غرب برخی کلیساها به مسجد تبدیل شده! و با همین پیش فرض گفته «کمیت مسلمانان در اروپا در حال رشد است اما علما و روحانیون باید بر روی محتوای اسلام ناب محمدی کار بیشتری ارایه دهند تا برخی شبهاتی که در دین مسیحیت مطرح می‎شود از بین برود.»
او در این ارتباط یک مثال هم زده و گفته این‎که می‏گویند مسیحیت دین محبت است و اسلام دین شمشیر واقعیت ندارد.
البته نباید توقع داشت افرادی مثل اکرمی که از یک سو سرشان در حوزه‎هاست و از سوی دیگر در سیاست بتوانند وظیفه روحانی خود را که براساس صداقت استوار است پیاده کنند. روحانیون چهار دهه به اسم ولی فقیه و زیر نظام جمهوری اسلامی بر مردم حکومت کردند و عاقبت آن وضعیت بغرنج کنونی است. بنابراین توقعی از آن‎ها نیست که راست بگویند اما باید یادآوری کرد وضعیت امروز خاورمیانه که بدون استثناء تمام حکام آن مسلمان هستند واقعیت پیش روی امثال اکرمی است که ادعا می‎کنند اسلام سیاسی و ولایی با محبت آمیخته است. بر اساس آمار خشن‎ترین جوامع در خاورمیانه هستند و ایران و عراق رتبه‎های نخست را دارند.
این‎که فردی مثل اکرمی که در صف مسئولان عالی‎رتبه نظام و دولت است چنین مواضعی علیه مسیحیت دارد برای درک دلایل پایمال شدن حقوق مسیحیان در ایران کافی است. در واقع مسیحیت‎زدایی و مسیحیت‎ستیزی از عناصر تشکیل دهنده جمهوری اسلامی است.
باید افزود مسیحیت‎ستیزی در دولت حسن روحانی درحالی به اوج خود رسید که او پیش از انتخابات وعده بهبود وضعیت حقوق اقلیت‎های دینی را می‎داد
.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی ایالت نورد راین وستفالن،۱۸ ژوئن ۲۰۲۰

مسیحیت