مسیح محبت است

اگر می خواهيد خدا را بشناسيد در پی كشف رازها نباشيد.

بلكه به گرداگرد خويش نگاه كنيد،

او را خواهيد ديد كه با كودكانتان سرگرم بازی است.

به آسمان بنگريد، او را خواهيد ديد كه در ميان ابرها گام برمی دارد در حالی كه دست هايش را در آذرخش دراز كرده است و در باران پايين می آيد.

او را خواهيد ديد كه در گل هل می خندد، آنگاه به پا می خيزد و در لابلای درختان دستانش را برای شما تكان می دهد.



پرستش واکنش انسان به کنش خداست (عبرانیان ۱۳:‏۱۵ و انجیل مرقس ۱۰:‏۴۵) و هر چه این واکنش آگاهانه‌تر صورت گیرد، پرستش با محتواتر می‌گردد. عهد جدید نیز به ‌صراحت تقدیم همۀ وجود و زندگی خود به خدا را پرستش قلمداد می‌کند (رومیان ۱۲:‏۱). به یک معنا، عملکرد غیر از آن در نقطۀ مقابل پرستش قرار می‌گیرد. عهدجدید نیز هم چون عهد عتیق پرستشی که ما را نسبت به نیازهای نیازمندان بی‌تفاوت می‌کند، مزمت می‌نماید چرا که ابراز لطف و محبت به خدا می‌باید در خود شخص چنین رویکردهایی را نسبت به دیگران ایجاد کند.


لطف الهی مفاهیم دیگری نیز از جمله بخشش، نجات، تجربۀ حیات، توبه و محبت خدا را در بر می‌گیرد. واژۀ عبری آن به معنای "وفاداری" و یا "محبت پابرجای"، محبوب به محبوبۀ خویش است. لطفی که محبوبه شایستگی دریافت آن را ندارد زیرا که همیشه علیه محبوب خود طغیان کرده است اما دلدار برای عشق و لطف خود دلایلی دارد که دلداده از آن بی‌خبرست. لطف الهی همیشه فراتر از بایدهای اخلاقی و ضوابط مذهبی عمل کرده است (تثنیه ۷:‏۷ و ‏۸). در نوشته‌های انبیا قلب و روح تازه، ثمرۀ لطف خداست (حزقیال ۳۶:‏۲۶ ؛ ارمیا ۳۱:‏۳۱-‏۳۴(


شادی چه در عهدعتیق و چه در عهدجدید معرف وضعیتی است فراتر از عواطف صرف که در آن خداوند سرچشمۀ همۀ نیکویی‌ها و خوشی‌ها قلمداد می‌شود (مزمور ۱۶:‏۱۱، فیلیپیان ۴:‏۴ و رومیان ۱۵:‏۱۳). به یک معنا، شادی توشۀ زندگی مسیحی بر زمین (اول پطرس ۱:‏۸) و همچنین به یاد آورندۀ کیفیت حیات جاودانی است که شخص مسیحی در پادشاهی خدا از آن برخوردار خواهد بود (مکاشفه ۱۹:‏۷ (


ایرانیان و فارسی زبانان عزیز شما هم چون ما می توانید با شناخت و آشنائی مسیح خود را رستگار نمائید .

به همین دلیل ما و همراهانمان برای بر طرف نمودن هرگونه مشکلات شما و آشنائی با مسیحیت (خواه معرفی به کلیسا و یا تهیه کتاب مقدس به زبان فارسی و ... ) آماده همکاری با شما می باشیم . شما می توانید بدون هیچ نگرانی در تمام ساعات روز و شب با تلفن 017660199930 و ایمیلshahinalili54@gmail.com تماس حاصل فرمائید .

برای اطلاع در سومین پنجشنبه هر ماه از ساعت 20:00 الی 22:00 در ادرس زیل برای آشنائی بیشتر و پرستش منتظر شما هستم.

Köln Grafenmühlenweg 109 51069


شاهین علیلی

juli 2020

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی ایالت نورد راین وستفالن،۱۸ ژوئن ۲۰۲۰

مسیحیت