گسترش کرونا در جهان و آغاز روند نزولی مبتلایان در چین

در حالی که اپیدمی کرونا در چین نسبت به نقطه اوج آن روندی نزولی به خود گرفته است، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دیگر نقاط جهان خصوصاً در اروپا، آمریکا و ایران، در حال افزایش است. در ایتالیا که مهم‌ترین کانون اپیدمی در اروپا محسوب می‌شود، با وجود اتخاذ موازین بسیار شدید و محدودکننده، شمار جان‌باختگان به ۶۳١ نفر و تعداد مبتلایان به بیش از ١۰ هزار و ١۰۰ نفر افزایش یافته است. در آمریکا شمار افراد مبتلا به کرونا از روز یکشنبه تا کنون ٢ برابر شده است. در این کشور تعداد بیماران شناسایی‌شده از مرز ١۰۰۰ نفر فراتر رفته است. در ایران بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ نفر دیگر جان باختند و شمار قربانیان کرونا به ۳۵۴ نفر افزایش یافت.
در حال حاضر ۱۲۰ کشور و منطقه در جهان با بیماری کرونا درگیر هستند. تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار و ۲۳۰ نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و بیش از ۴۳۷۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را ازدست داده‌اند.
مقامات بهداشتی چین روز چهارشنبه ٢١ اسفند/ ١١ مارس اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۲۴ مورد افراد جدید مبتلا به ویروس در کل چین شناسایی شده است. روز گذشته شمار مبتلایان در این کشور فقط ١۹ نفر بوده، که کمترین تعداد از آغاز اپیدمی کرونا در چین بوده است.
به رقم کند شدن روند ابتلا به ویروس کرونا، وزارت بهداشت چین تأیید کرد که ظرف۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر جان باخته‌اند.
شمار قربانیان ویروس کرونا در چین، تا کنون ۳١۵۸ گزارش شده است. شمار قربانیان در جهان ۴۳۷۷هزار نفر است.
شمار کل افرادی که در چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، از آغاز اپیدمی تا امروز ۸۰ هزار و ۷۷۸ نفر است. شمار کل افرادی که در جهان به این یروس کشنده مبتلا شده‌اند، بیش از ۱۲۱ هزار نفر گزارش شده است.
پکن همه افرادی را که از خارج وارد می‌شوند، برای ١۴ روز در قرنطینه قرار می‌دهد
"ژانگ کیانگ" یک مقام درشهرداری پکن، چهارشنبه ٢١ اسفند/ ١١ مارس اعلام کرد تمامی افرادی که از هر کشور خارجی وارد پکن می‌شوند، در محل اقامت و یا در اماکن پیش‌بینی‌شده تحت کنترل و نظارت قرار خواهند گرفت.
شهر پکن پیش‌تر تمامی افرادی که از کشورهای کره‌جنوبی، ایتالیا، ایران و ژاپن، به این کشور سفر کرده‌اند را در قرنطینه قرار داده است. با توجه به گسترش جغرافیایی ویروس کرونا، پکن از این به بعد موازین قرنطینه را برای همه کشورهای جهان اعمال می‌کند.

درکره جنوبی به رغم کاهش بسیار کم روند مبتلایان در چند روز گذشته، شمار مبتلایان امروز چهارشنبه ١١ مارس روندی فزاینده داشت و امیدواری‌های ایجادشده در مورد روند نزولی اپیدمی را نقش بر آب کرد. در این کشور، ۲۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس گزارش شده است. شمار کل مبتلایان ۷۷۵۵ نفر و جان باختگان به ۶۰ نفر افزایش یافت.
اندونزی، پاناما، بلژیک، ترکیه و جامائیکا از جمله کشورهایی هستند که ظرف ۲۴ ساعت گذشته اولین موارد فوت و یا ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند.
صدراعظم آلمان: امکان ابتلای۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به کرونا وجود دارد
"آنگلا مرکل"، با استناد به نظر کارشناسان گفته که ویروس کرونا چون درمان یا واکسن ندارد، ممکن است ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان را مبتلا کند. او گفته که فرصت را نباید ازدست داد و باید خودمان را برای مبارزه همه‌جانبه با این ویروس آماده کنیم. در همین حال، ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان، مردم را به همبستگی فراخوانده و گفته است که دولت به شرط مشارکت و همکاری مردم، بر کرونا غلبه خواهد کرد. تاکنون ٣ نفر در پی ابتلا به کرونا در آلمان درگذشته‌اند.

معاون وزیر بهداشت بریتانیا به کرونا مبتلا شد
"نادین دوریس"، معاون وزیر بهداشت بریتانیا و نماینده پارلمان این کشور اعلام کرد که مبتلا به ویروس کروناست و خود را قرنطینه کرده است.

شمار افراد مبتلا به کرونا در آمریکا از مرز یک‌هزار نفر فراتر رفت
مقام‌های ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور از هزار نفر فراتر رفته و تعداد بیماران شناسایی شده از روز ١۸ اسفند/ ۸ مارس، دو برابر شده است.
ایالت واشنگتن با ۲۷۳ مورد ابتلا و ۲۴ مورد مرگ در صدر ایالت‌های آلوده آمریکا به این ویروس قرار دارد. کالیفرنیا و نیویورک ایالت‌های دیگری هستند که شمار افراد مبتلا در آن‌ها بیش از ۱۰۰ نفر گزارش شده است.

یک شهر حومه نیویورک قرنطینه شده است
مقام‌های آمریکا تصمیم گرفته‌اند شهر "نیو- روچل New-Rochelle" در حومه نیویورک را قرنطینه کنند. این شهر کوچک در شمال شهر نیویورک کانون اصلی شیوع کرونا در ایالت نیویورک است که محدودیت‌های ویژه‌ای در آنجا اعمال می‌شود.

وزیر فرهنگ فرانسه به کرونا مبتلا شد
وزارت فرهنگ فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد "فرانک رایستر" به ویروس کرونا مبتلا شده است، اما وضعیت سلامتی وی خوب است. وزیر فرهنگ فرانسه هفته گذشته در جلسات پارلمان این کشور شرکت کرد. ۵ نماینده که به این بیماری مبتلا شده‌اند، هفته گذشته در نشست‌های مجلس شرکت کرده بودند.

"ژروم سالومون"، مدیر کل خدمات بهداشتی و درمانی وزرات بهداشت فرانسه اعلام کرده است، تا کنون ۱۷۸۴ تن در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که وضعیت ۸۶ نفر از آنها وخیم است. در این کشور تا کنون ۳۳ نفر بر اثر بیماری جان باخته‌اند. همچنین ۱۵۷ بیمارستان در فرانسه در حال آماده‌باش هستند و روزانه هزار آزمایش تشخیص کرونا انجام می‌شود.
ایتالیا در قرنطینه و ایتالیایی‌ها در خانه مانده‌اند
"جوزپه کونته" نخست وزیر ایتالیا، روز دوشنبه ۱۹ اسفند/ ۹ مارس و همزمان با اعلام گسترش منطقه محدودیت، به کل این کشور اعلام کرد که مردم در سراسر ایتالیا تنها اجازه سفر ضروری را دارند و دیگر تنها منطقه شمالی این کشور شامل این محدودیت‌ها نخواهد بود. مدارس و دانشگاه‌ها در همه ایتالیا تعطیل شد. نخست وزیر ایتالیا همچنین از لغو تمامی وقایع ورزشی از جمله مسابقات فوتبال در سراسر این کشور خبر داد. در ایتالیا مرزهای هوایی عملاً بسته شده و تمامی پروازهای بین‌المللی به این کشور لغو شده است. نخست وزیر ایتالیا در عین حال بهترین چیز برای شهروندان این کشور را ماندن در خانه عنوان کرد. در نتیجه، در حدود ۶۰ میلیون ایتالیایی عملاً در خانه‌ها، خود را قرنطینه کرده‌اند. خیایان‌ها و جاده بشدت خلوت شده است.

دولت ایتالیا عصر سه‌شنبه ١٠ مارس اعلام کرد که با ثبت ۱۶۸ مورد مرگ جدید، شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در این کشور با رشد ناگهانی ۳۶ درصدی از ۴۶۳ به ۶۳۱ افزایش یافته است.
طبق آخرین اخبار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز با رشدی بیش از ۱۰ درصدی در روز سه‌شنبه از ۹۱۷۲ نفر به ۱۰۱۴۹ نفر افزایش یافته است.

نگاه اجمالی به ١٠ کشور جهان که بیش از دیگر کشورها تحت تهاجم ویروس کرونا قرار گرفته‌اند
چین: با ۸۰ هزار و ۷۸۸ مبتلا؛ ۳۱۵۸ قربانی.
ایتالیا: با ۱۰هزار و ۱۴۹ مبتلا؛۶۳۱ قربانی.
ایران: با ۹۰۰۰ مبتلا؛ ۳۵۴ قربانی.
کره جنوبی: با ۷۷۵۵ مبتلا؛ ۶۱ قربانی.
اسپانیا: با ۲۰۶۷ مبتلا؛ ۴۷ قربانی.
فرانسه: با ۱۷۸۴مبتلا؛ ۳۳ قربانی.
آلمان: با ۱۶۲۲ مبتلا؛ ۳ قربانی.
ایالات متحده آمریکا: با ۱۰۱۵ مبتلا؛ ۳۱ قربانی. سوئیس: ۶۵۱ مبتلا؛ ۳ قربانی.
و ژاپن: با ۵۸۷ مبتلا؛ ۱۲ قربانی به ترتیب ۱۰ کشور نخست جهان از نظر گسترش اپیدمی کرونا هستند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی ایالت نورد راین وستفالن،۱۸ ژوئن ۲۰۲۰

ویدیوی حملە مسلحانە بە رژه نیروهای سپاە در استان خوزستان توسط افراد ناشناس کە دھھا زخمی در پی داشتە است.