«سناریو پردازی» خبرگزاری فارس علیه تلویزیون مسیحی محبت

خبرگزاری فارس ادعا کرد پس ازفراخوان تلویزیون محبت گروهی از «عناصر مسیحی تبشیری اسرائیلی» در نقاط مختلف کشوردرمقابل کلیساها تجمع اعتراضی کردند تا زمینه را برای تغییر نظام فراهم کنند ! 



«محبت نیوز» – خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران در خبری مبهم و شک برانگیز ادعا کرده تعدادی از مسیحیان که پنجم خرداد در مقابل کلیساها علیه نظام تجمعات اعتراضی برگزار کردند بازداشت شدند.
در این گزارش بدون اشاره به اینکه تجمعات در کدام شهر و درمقابل کدام کلیساها برگزار شده است، آمده، «جمعی از عناصر تبشیری تجمع‌کننده در روز پنجم خردادماه گذشته، سرانجام روز جمعه ۲۴ خردادماه مورد برخورد قرار گرفتند و مجموعه‌ای از اقلام تبشیری چون کتاب، سی‌دی، اسناد تشکیلاتی و… نیز از آنان،‌ کشف و ضبط شد.»
فارس ادعا کرده شبکه تلویزیونی مسیحی «محبت‌» تبلیغ گسترده علیه نظام جمهوری ا‌سلامی ایران را در دستور کار قرار داده و در تازه‌ترین اقدام خود از مخاطبان درخواست کرد تا با تجمع در مقابل کلیساها و اعتراض، زمینه را برای «تغییر هرچه سریع‌تر نظام» فراهم کنند !
این خبرگزاری در تشریح ادعای خود می‎نویسد: «کانال محبت در یک دستور تشکیلاتی از مخاطبانش درخواست کرده تا برای تهیه کلیپ‌ها از نمایش چهره خود در فیلم، خودداری کرده و پس از ارسال به شبکه، بلافاصله آن را از گوشی پاک کنند. به دنبال این تبلیغات، شماری از عناصر تبشیری، اقدام به برگزاری تجمعات غیرقانونی در برخی نقاط کشور کردند که جمعه ۲۴ خردادماه جاری، مورد پیگرد قرار گرفتند و خاطیان به سبب اقدام غیرقانونی، حمل و توزیع اقلام تبلیغی فرقه مسیحیت‌ صهیونیستی و تبلیغ علیه نظام، مورد برخورد قرار گرفتند.»
در ادامه این گزارش آمده، «رویکرد سیاسی فرقه مسیحیت‌ تبشیری، امری محرز بوده و تقابل با اسلام و نظام جمهوری‌اسلامی، از محوری‌ترین اهداف تشکیلاتی این جریان محسوب می‌شود که جزئیات آن، چندی پیش (آبان‌ماه سال ۱۳۹۷) در نقشه‌ها و اسناد مکشوفه از یک باند تبشیری فعال در داخل کشور، برملا شد.»
در پایان این گزارش نیز آمده، «با توجه به جنگ اقتصادی آمریکا و تشدید فشارهای سیاسی علیه ایران در تهدید به جنگ نظامی، فرقه مسیحیت‌ تبشیری نیز همگام با اربابان غربی خود در مسیر اعمال فشار بیشتراز رهگذر متشنج ساختن فضای جامعه و زیر سؤال بردن اعتبار نظام گام برمی‌دارد.»

از آن‌جا که رسانه‌های حکومتی در ایران یکی از ابزارهای اصلی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی هستند «سناریو سازی» با اهداف مختلف برخی از ماموریت آن‌هاست. همچنان که در ماه‎های گذشته خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی این ماموریت را در مورد انتشار خبر مربوط به بازداشت گسترده مسیحیان پیاده کرد و اساس ماجرا غیرواقعی بود.
نخست آن‌که جمهوری اسلامی با خرابکاری‌های خود در منطقه از جمله حمله به نفتکش‌ها و یا صرف سرمایه‎های عمومی برای حمایت از شبه‎نظامیان دنیا را علیه خود بسیج کرده و در شرایط تحریم که بیشترین لطمه آن را شهروندان عادی می‎بینند به جای اندیشه‎ورزی و صلح در پی شاخ و شانه کشیدن برای همسایگان است و مدیران فاسد و «ژن خوب‎ها» و آقازاده‎ها یا درپی تمایلات شخصی و یا به دنبال‎ غارت و دزدی و اختلاس هستند.
خبرگزاری فارس بدون اشاره به این علت‎ها که عامل اصلی گرفتاری‎های کشور است، معلول را که اعتراض مردم است سبب «بی‎اعتبار» شدن نظام می‎داند. اعتراض شهروندان از کارگر و معلم و دانشجو گرفته تا شهروندان مسیحی و دیگر اقلیت‌های دینی یا قومی به وضعیتی است که در سایه مدیریت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روحانیون و نظامی‌ها که در بطن سیستم فعال‌اند به بدترین وضع ممکن افتاده است.
دوم آن‌که مسیحیان بخشی از همان جامعه‎ای هستند که اغلب آن‎ها با مشکلاتی مثل بی‎کاری و تورم دست و پنجه نرم می‎کنند اما این گروه از شهروندان به علاوه مشکلات عمومی در احوالات شخصی خود نیز با محدودیت و ممنوعیت‎هایی روبرو هستند و همواره با برخوردهای امنیتی روبرو بودند.
منابع آگاه در شبکه تلویزیونی «محبت» در واکنش به اخبار ساختگی و توهم زده خبرگزاری امنیتی فارس به «محبت نیوز» می‌گویند؛ “شبکه تلویزیونی مسیحی محبت آنگونه است که هیچگاه مایل نیست به عنوان رسانه‎ای فعالیت کند که در آن نقش رهبری جریانات سیاسی یا اعتراضی را به دست بگیرد و اساسن رسالت کلیسا و تلویزیون محبت این نیست که برای تجمعات سیاسی فراخوانی بدهد.”
این منبع آگاه می‎گوید؛ “سیاست مدیران و همکاران تلویزیون محبت ارائه آموزش‎های الهیات مسیحی، شرح ایمان و جهان‌بینی مسیحی است و خبر فارس چیزی جز توهمات نگارنده آن نیست.
طرح ادعای تجمعات اعتراضی در مقابل کلیساها توسط نوکیشان مسیحی در شرایطی که در هیچ کلیسایی در ایران به روی آن‎ها باز نیست و آن کلیساهایی که فعال‌اند توسط عوامل جمهوری اسلامی زیر ذره‎بین قرار دارند تنها یک سناریوی اطلاعاتی است که انگیزه‌های مختلفی پشت آن است.
– ایجاد رعب و وحشت در بین نوکیشان مسیحی
– ایجاد شکاف میان جامعه بزرگ معترضان به جمهوری اسلامی
– ترس و واهمه از واکنش های اعتراضی اقلیت های دینی بویژه مسیحیان نسبت به آنچه که در جامعه می گذرد.
– زمینه‎چینی برای بازداشت و برخورد با مسیحیان به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی

دستگاه‎های امنیتی جمهوری اسلامی به خوبی آگاه‌اند مسیحیت در ایران رو به رشد است و این خطر را به طور جدی احساس کردند. از نظر جمهوری اسلامی مسیحیت و نوکیشان مسیحی تهدید جدی‌اند و بدنه اجتماعی پتانسیل تبدیل شدن به معترضان را دارند اما ادعاهای کذب علیه کانال‎های تلویزیونی مسیحی فارسی زبان راه را برای اقدامات امنیتی بعدی باز می‎کند
.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

فراخوان جلسه سخنرانی نمایندگی ایالت نورد راین وستفالن،۱۸ ژوئن ۲۰۲۰

ویدیوی حملە مسلحانە بە رژه نیروهای سپاە در استان خوزستان توسط افراد ناشناس کە دھھا زخمی در پی داشتە است.